Του Παναγιώτη Παπαϊωάννου
panpap@pegasus.grΜία νέα εμπειρία χρήσης του Internet, με στόχο την πιο αποτελεσματική αξιοποίηση των πληροφοριών που υπάρχουν στο διαδίκτυο και την ταχύτερη λήψη αποφάσεων, φιλοδοξεί να φέρει το «Bing», η νέα μηχανή αναζήτησης της Microsoft που ξεκίνησε τη λειτουργία της αυτή την εβδομάδα -και στα ελληνικά- στην ηλεκτρονική διεύθυνση
www.bing.com. Στόχος της πλήρως ανασχεδιασμένης μηχανής αναζήτησης είναι να καταφέρει να «σπάσει» την κυριαρχία της Google στο χώρο αυτό, πράγμα που δεν είχαν καταφέρει οι δύο προηγούμενες υπηρεσίες της εταιρείας MSN Search και Live Search. Η βασική καινοτομία του Bing είναι ότι δεν περιορίζεται σε λειτουργίες γενικής αναζήτησης αλλά προσφέρει εξειδικευμένα εργαλεία που εστιάζουν σε τέσσερις βασικούς τομείς:
Την απόφαση αγοράς, τον προγραμματισμό ταξιδιών, την αναζήτηση ιατρικών πληροφοριών και την αναζήτηση τοπικών επιχειρήσεων.
Τα πλεονεκτήματα
Η σύγχυση των χρηστών από τον καταιγισμό των δεδομένων στο Internet αποτελεί άλλωστε και τον κεντρικό άξονα γύρω από την ανάπτυξη αλλά και την τεράστια διαφημιστική εκστρατεία για την προώθηση του Bing, καθώς η νέα μηχανή αναζήτησης «υπόσχεται» ευκολότερη περιήγηση και αναζήτηση πληροφοριών. Στα σημεία αυτά επικεντρώθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Στιβ Μπάλμερ, παρουσιάζοντας το Bing, προκειμένου να τονίσει τα πλεονεκτήματά του.
Η νέα υπηρεσία διαθέτει πληθώρα εφαρμογών στην κατεύθυνση αυτή. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται το Best Match, που ξεχωρίζει και εκτελεί άμεσα την καλύτερη απάντηση και το Deep Links, που προσφέρει καλύτερη ενημέρωση σχετικά με τις πληροφορίες που περιλαμβάνουν συγκεκριμένες ιστοσελίδες. Η λειτουργία Sentiment Extraction διερευνά ενδελεχώς το διαδίκτυο, αναζητώντας απόψεις χρηστών και κριτικές ειδικών, προκειμένου να συνδράμει σε αποφάσεις αγοράς, ενώ στο Bing Travel η λειτουργία Rate Key συγκρίνει τοποθεσίες, τιμές και ανέσεις ξενοδοχείων.
Internet η σύγκρουση των τριών «μονομάχων»
Με αμείωτη ένταση μαίνεται τα τελευταία χρόνια ο πόλεμος των τριών κορυφαίων παιχτών στο χώρο των διαδικτυακών αναζητήσεων, Google, Yahoo και Microsoft. Πρόσφατα, οι δύο πρώτες εμπλούτισαν με σημαντικά νέα χαρακτηριστικά τις υπηρεσίες τους, γεγονός που καθιστά ακόμη δυσκολότερη την αποστολή του Bing. Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την εταιρεία διαδικτυακών μετρήσεων ComScore, η Google κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (64,2%) με απόσταση ασφαλείας από την Yahoo (20,4%) και τη Microsoft (8,2%).
ΠΗΓΗ:
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12319&subid=2&tag=13675&pubid=10745144